livet handlar mer om att slå ödet än om kärleken

jag har en liten rödhårig vän som gör allting lite mera uthärdbart och när jag är trasig så lyckas hon alltid laga mig, hon är som silvertejp för själen när världen är lite för vass i kanterna och jag är lite för mjuk.

konvergent evolution är när två olika arter med olika förfäder utvecklas och blir något som liknar varandra. jag förstod aldrig det här med konvergent evolution när vi pratade om gröna ormar som bodde i träd, men jag förstod idag. konvergent evolution är när man har en underbar vän som får en att utvecklas för att man vill bli som henne, och kommer jag någonsin i närheten av att vara ens hälften så bra som henne, då blir jag lycklig.

avec amour

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0